2011. november 8.

Mécsestartó mánia ♣1


A következő kreatív sorozatnak befőttesüveg mánia is lehetne a címe (merthogy nem csak mécsestartó készülhet használt befőttesüvegből), mégis inkább maradok az eredetinél, hiszen egy mécsestartós ötlet adta az ihletet – időrendileg ez sem igaz, mint később kiderül, de mostmár csakazértse írom át :).

Emma oldalán találtam ezt a mécsestartó ötletet, pont jókor: már egy ideje tervezem a befőttesüvegek elvitelét a szelektív hulladékgyűjtőbe, de a majd eddig meggyőzött az elnapolásról (holnap persze mindenképp megejtettem volna a sétát).

Mécsestartó befőttesüvegből
Ugyan  Emma is elmondja a készítés mikéntjét, azért hozzáfűzök én is néhány dolgot:
  • Ha a levél néhány óránál régebbi szerzemény (esetleg a noteszunk lapjai között utazott velünk haza), érdemes 10-15 percre beáztatni, hogy a felpuhuljon. Egyébként igen nehéz rábírni, hogy felvegye az üveg formáját.
  • Kisebb levelekkel szebben körbevehetjük az üveget, helyenként rést hagyva, ahol áttűnődik a mécses fénye. Ilyenkor el is maradhat az áztatás, hiszen a levélnek nem kell görbülnie.
Nálam a konkrét megvalósítás így nézett ki
  • Levél balfelének bekenése tapétaragasztóval (decoupageragasztó).
  • Levél tapasztása az üvegre.
  • Levél másik felének bekenése, majd 1-2 kör arany színű hímzőfonallal.
  • Ezt ismétlem, míg tele nem tapétáztam az üveget.
A cérnát azért használtam, mert félő, hogy meleg hatására kiszárad a ragasztó és elválnak a levelek.

Őszi mécsestartó - száradás után a ragasztó nem látszik ám!

Ha valaki kipróbálja az ötletet madzag nélkül, írja meg a tapasztalatait!

Ez a mécsestartó valóban inspirációul szolgált, csak úgy jöttek az ötletek! Legegyszerűbb, ami eszembe jutott, hogy egyszerű raffiával/vastagabb madzaggal körbetekerve az üveget szintén jó kis lámpabúrát kaphatunk, sőt, ha nem ragasztjuk rá, kedvünktől függően változtathatjuk a színét is.

2 megjegyzés:

Ányi írta... [Válasz erre...]

Nekem is raffia jutott az eszembe a ragasztás után. Jó ötlet, felírom, hátha egyszer sikerül megvalósítanom nekem is.

Kemál Amál írta... [Válasz erre...]

Raffiával szerintem még gyorsabban elkészül, bár így sem tartott tovább 10 percnél :)